Toimitusehdot
Nämä yleiset toimitusehdot sisältävät kalamania.fi-verkkokauppaa koskevat toimitus- ja sopimusehdot.
Verkkokauppa on tarkoitettu kuluttaja-asiakkaille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Kalamania Oy:n ylläpitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin muille. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilaus on sitova tilaajan saatua kirjallisen tilausvahvistuksen.
1 Palveluntarjoaja ja verkkokaupan ylläpitäjä
Kalamania.fi-verkkokaupan ylläpitäjä on Kalamania Oy, y-tunnus 2856834-3
2 Palvelun käyttäjä
Palvelun käyttäjää kutsutaan Asiakkaaksi riippumatta siitä, rekisteröityykö Asiakas palveluun. Palvelun voi tilata myös ilman rekisteröintiä, mutta tilauksen yhteydessä vaadimme Asiakkaalta tietoja palvelun tilaamista varten. Nämä toimitusehdot koskevat kaikkia Asiakkaita, olivat ne yritys-, yhteisö- tai kuluttaja-asiakkaita. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin tietosuojaselosteessa.
3 Hinnat
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden eri versioiden hinnat voivat olla erilaisia versiosta riippuen. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa hintoja vapaasti.
4 Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: visma.fi/vismapay/
5 Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
6 Toimitus ja vaaranvastuu
Toimituskulu on tilauksen koosta riippumatta aina 5,90 euroa, ellei tuotteen yhteydessä muuta mainita. Verkkokaupasta tilatessa toimitus tapahtuu aina postitse. Tuotteet toimitetaan kohtuullisessa ajassa, joka on normaalisti noin 3-5 vuorokautta tilauksen vastaanottamisesta. Jos tuote on loppu varastostamme, toimitusaika voi olla pidempi. Ilmoitamme poikkeuksista tilaajalle erikseen sähköpostitse tai tekstiviestillä.
Toimitamme tuotelähetyksiä vain Suomeen.
Tuotteen vaaranvastuu siirtyy Asiakkaalle, kun Asiakas on saanut tuotteen hallintaansa (esimerkiksi kuittaamalla sen postista).
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, on siitä ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun, kuitenkin viimeistään 5 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.
7 Vaihto ja palautus
Kuluttaja-asiakkaille myytävissä tuotteissa on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Se ei kuitenkaan koske erikoistilauksia, jotka on personoitu asiakkaalle.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja omassa tuotepakkauksessaan kaikki osat tallella, eli sellaisena kuin sen vastaanotit. Jos ostit koottavan tuotteen, on ostopäätös tehtävä ennen kuin kokoat tuotteen. Palautusaika lasketaan paketin noutamisesta postista, eli palautus on tehtävä viimeistään 14 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta. Tuotepalautuksissa emme palauta maksupalveluntarjoajien perimiä laskutuslisiä, jos olet valinnut maksettavaksi laskun / erämaksun.
Ilmoita aina ensin sähköpostilla (janne@kalamania.fi ), kun olet palauttamassa tuotteita. Näin tiedämme odottaa palautusta. Sähköpostitse saat myös ohjeet palautusta varten. Tulemme vastaan palautuskuluissa, mutta asiakkaan maksettavaksi jää aina 5,90 € toimituskuluja.
Yrityksille myytävissä tuotteissa ei ole palautus-, tai vaihto-oikeutta.
Virheellisestä toimituksesta, viallisesta tuotteesta tai mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, on Asiakkaan tehtävä ilmoitus viipymättä osoitteeseen janne@kalamania.fi.
8 Virhevastuu
Palveluntarjoaja ei vastaa mahdollisista Palvelun, tuotteiden tai aineistojen virheellisyyksistä tai niistä johtuvista seurauksista. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa mistään välittömistä, eikä välillisistä vahingoista tai haitoista, jotka johtuvat esimerkiksi siitä, että Palvelu, tuote tai aineisto ei vastaa Asiakkaan tarpeita tai tavoitteita.
Palveluntarjoaja ei vastaa sellaisesta virheestä, joka aiheutuu tietokoneohjelmiston puutteista tai tavasta käsitellä tuotteita, aineistoa tai Palvelua.
Palveluntarjoajan vastuu tehdystä tilauksesta rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.
9 Muutokset
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja yksipuolisesti. Käyttäjä hyväksyy palvelun kulloinkin voimassa olevat ehdot käyttäessään palvelua.